استانهای ایران

دستگاه خشک کن گیلان

دستگاه خشک کن  گیلان ⚡ دستگاه خشک کن  مازندران

استان های شمالی به سبب آب و هوای معتدل و بسیار مطلوب، دارای تنوع گیاهی بسیاری زیادی هستند تا جایی که می توان گفت به عنوان مثال تقریباً تمامی! گیاهان دارویی در این استان ها و در اقلیم های متفاوت آن وجود داشته و رشد می کند. همچنین تنوع بسیار زیاد سبزی های خوراکی و انواع میوه در این استان ها بسیار چشمگیر است. با چنین شرایطی می توان استفاده از دستگاه خشک کن در گیلان و مازندران را به شدت توصیه کرد.


البته در حال حاضر در این دو استان از دستگاه های متفاوت خشک کن، برای خشک کردن میوه و سبزیجات مختلف و برخی محصولات مانند چای استفاده می شود اما می توان باز هم انواع دستگاه خشک کن در گیلان و مازندران را به جزئیات شرح داد تا افراد و فعالین مختلف بتوانند با توجه به نیاز خود، تعدادی از این دستگاه ها را خریداری و استفاده نمایند.

می توان به راحتی صدها نوع سبزی و میوه بسیار خوشمزه را نام برد که در این دو استان سال هاست به صورت کاملاً جدی و تخصصی پرورش می یابند، محصولاتی مانند: چای، کیوی، پرتقال، لیمو، نارنج، لیموترش، بادام زمینی، توتون، فندق، هزاران نوع گیاهان دارویی، سیب زمینی، برنج و صدها محصول دیگر که می توان تمامی این محصولات را با خرید دستگاه خشک کن در گیلان و مازندران به بهترین شکل ممکن تغییر شکل یا تغییر مصرف داد و ماندگاری و فروش بیشتری را تجربه کرد. بد نیست کمی بیشتر با کاربرد مدل های مختلف دستگاه خشک کن برای خشک کردن این محصولات آشنا شویم:

تولید چیپس کیوی با خرید دستگاه خشک کن در گیلان و مازندران

از آنجایی که استان گیلان حرف اول را در تولید کیوی کشور می زند و همچنین در مازندران نیز این میوه خوشمزه پرورش می یابد تمام باغداران چنانچه برنامه ریزی درستی داشته باشند می توان به جای فروش کل محصول باغی به صورت عمده و تر و تازه، مقدار بسیار زیادی از آنها را در همان محل باغ و به کمک اعضای خانواده و به وسیله دستگاه میوه خشک کن، به صورت خشک شده و بسته بندی شده به بازار عرضه کرد. کار، بسیار راحت و واقعاً امکانپذیر است فقط کافی ست اقدام به خرید حداقل یک دستگاه میوه خشک کن نمایند. این باغداران محترم می توانند مدل های ذکر شده در زیر را برای استفاده از دستگاه خشک کن در گیلان و مازندران مد نظر داشته باشند:

  • دستگاه خشک کن خانگی ۸ یا ۱۰ سینی: بهتر است آن دسته از باغدارانی که تمایل به تولید روزانه حداقل ۳ کیلوگرم کیوی خشک دارند اقدام به خرید این مدل دستگاه نمایند زیرا هم جمع و جور بوده و هم می توان به راحتی از آن استفاده کرد.
  • دستگاه خشک کن نیمه صنعتی دوگانه سوز تک کابین: یکی از بهترین مدل های دستگاه میوه خشک کن همین مدل می باشد که با قدرت تولید حدوداً ۲۰۰ کیلوگرم در روز، بهترین گزینه برای باغداران کیوی می باشد.
  • دستگاه خشک کن صنعتی هشت کابین: این دستگاه یکی از پرقدرت ترین مدل های دستگاه میوه خشک کن است که باغداران می توانند با مشارکت یکدیگر و خرید این دستگاه خشک کن در گیلان و مازندران به تولید روزانه بیش از ۱ تن! کیوی خشک دست یابند.

تولید گیاهان دارویی خشک توسط دستگاه خشک کن گیلان و مازندران

با توجه به اینکه ایران بیش از ۲۳۰۰  گونه گیاه دارویی را در خود جای داده است و مقدار بسیار فراوانی از این گیاهان با ارزش در استان های گیلان و مازندران رشد می کنند می توان این استان ها را مراکزی برای رشد و صادرات عمده بسیاری از گیاهان دارویی در نظر گرفت. گیاهانی مانند گل گاو زبان، آقطی سیاه یا همان انگور کولی، عروسک پشت پرده، گل بنفشه، کوله خاس، اسفرزه، نعناع، گزنه، گردو، انار و… به وفور در این استان ها یافت می شوند که می توان به راحتی آنها را تهیه، خشک، بسته بندی و با قیمت مناسبی به بازارهای پرمصرف داخلی و خارجی عرضه نمود.

برای چنین کاری نیاز به تهیه و خرید دستگاه خشک کن در گیلان و مازندران است که می توان برای تولیدات بسیار عمده، چنین دستگاه هایی را تهیه نمود:

  • دستگاه خشک کن خلاء و مادون قرمز: این دستگاه بسیار بزرگ و پرتولید، به راحتی خواهد توانست روزانه بیش از ۱ تن گیاه دارویی خشک تولید نماید. به دلیل خشک کردن گیاهان در شرایط خلاء، این دستگاه بهترین گزینه برای گیاهان دارویی ست.
  • دستگاه خشک کن صنعتی چهارکابین دوگانه سوز: با این دستگاه صنعتی که دارای حدوداً ۲۰۰ سینی بسیار بزرگ می باشد می توان روزانه چندصد کیلوگرم گیاه دارویی خشک شده و باکیفیت تولید کرد.

کشاورزان و باغداران گیلانی و مازندرانی باید توجه نمایند که سرزمینی بسیار با ارزش و شغلی بسیار مهم در اختیار دارند در نتیجه نباید چنین شرایطی را به راحتی از دست داد. می بایستی با همفکری با فرزندان و اهل فن، نسبت به خرید و استفاده از مدل های مختلف دستگاه خشک کن در گیلان و مازندران اقدام کرد تا بهترین و باکیفیت ترین تولیدات باغی و گیاهی خشک شده نیز از این دو استان مهم کشور به سایر نقاط ارسال گردد.

ماشین سازی

نویسنده: طیب عالی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا