صیفی جات خشک

دستگاه خشک کن پیاز

دستگاه خشک کن پیاز

دستگاه خشک کن پیاز می تواند تولید پیاز خشک، این چاشنی بسیار با ارزش و گرانقیمت را با سرعتی بسیار زیاد انجام دهد. امروزه با ورود دستگاه های مختلف خشک کن برای مصارف گوناگون، کارها راحت تر از گذشته و با سرعت بیشتری انجام می شود. پیاز قرن هاست به عنوان چاشنی و طعم دهنده ای مفید توسط انسان ها مورد استفاده قرار می گیرد.

تغییر ظاهری و خشک کردن پیاز به عنوان یکی از اعضای مهم خانواده صیفی جات می تواند مزایای زیر را در بر داشته باشد:
  • ماندگاری بسیار طولانی تر نسبت به پیاز تر و تازه
  • دوری از فساد و جذب میکروب های مختلف
  • عدم نابودی پیازهای برداشت شده و هدر رفتن دسترنج کشاورزان
  • حاشیه سود بسیار بالا و کسب در آمد مناسب

با توجه به چنین شرایطی، بد نیست کشاورزان و سایر افراد نسبت به تولید پیاز خشک شده و عرضه به بازار اقدام نمایند. برای شروع چنین فعالیت اقتصادی پرسود و جالبی می توان و البته باید از ماشین و ابزار مخصوص به خود استفاده کرد. دستگاه خشک کن پیاز همان ابزار و ماشین تخصصی برای این کار است. این دستگاه می تواند هم به صورت کوچک و آشپزخانه ای مورد استفاده قرار گیرد و هم در انواع نیمه صنعتی و صنعتی برای تولیدات بسیار انبوه.

شاید بتوان بهترین و مناسب ترین دستگاه ها برای تولید پیاز خشک را این مدل ها ذکر کرد:

  • دستگاه خشک کن پیاز ۱۰ سینی خانگی:

یکی از پرقدرت ترین دستگاه های خشک کن خانگی ست که قدرت تولید انواع محصولات خشک شده از جمله پیاز را دارد. گرمای مورد نیاز برای خشک شدن پیازها توسط مشعل گازی تامین می شود. البته انواع برقی آن نیز موجود است. دارای ۱۰ سینی بزرگ برای قرار دادن پیازهای خرد شده می باشد. ارتفاع آن تقریباً ۵۰ سانتیمتر، عرض بیش از ۳۰ سانتیمتر و عمق آن نیز حدوداً بیش از ۳۰ سانتیمتر می باشد. میزان تولید پیاز خشک بستگی به تعداد دفعات استفاده دارد. می توان به راحتی آن را در آشپزخانه و روی کابینت قرار داد و استفاده کرد.

  • دستگاه خشک کن پیاز ۲ کابین:

عموماً دستگاه های کابینتی از پرمصرف ترین و پرطرفدارترین دستگاه خشک کن میوه هستند، برای هر فردی با هر سطح نیازی هم موجود می باشند. مدل ۲ کابین آن دارای سینی هایی با طول و عرض حدوداً ۸۰ سانتیمتر است که هر کدام مقدار بسیار مناسبی پیاز را در خود جای می دهند. تعداد سینی ها نیز تقریباً ۵۰ عدد است. تنها با یک عدد از این دستگاه ها می توان حجم بسیار مناسبی پیاز خشک شده تولید کرد و به فروش رساند.

  • دستگاه خشک کن پیاز خلاء:

چنانچه فرد یا افرادی قصد تولید پیاز خشک شده به مقدار بسیار زیاد و انبوه داشته باشند می توان از این دستگاه بسیار باکیفیت و پرقدرت استفاده کرد. با توجه به اینکه این دستگاه، پیاز ها را در شرایط خلاء خشک و ترد می نماید، کیفیت تولیدات در آن به شدت بالاست. حجم تولید نیز توسط این ماشین قدرتمند به شدت زیاد خواهد بود.

تمامی مدل های ذکر شده دستگاه خشک کن پیاز را می توان البته برای خشک کردن سایر صیفی جات و میوه ها نیز به کار برد اما خشک کردن پیاز توسط این دستگاه ها با توجه به مصرف زیاد و تقاضای فراوان در بازار، می تواند صرفه اقتصادی بالاتری داشته باشد.

ماشین سازی

نویسنده: طیب عالی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا