گوجه

روش های نگهداری گوجه فرنگی برای زمستان

نگهداری گوجه فرنگی,روش نگهداری گوجه فرنگی

گوجه فرنگی ها را بپزید و داخل کیسه یا ظروف دربدار مناسب ریخته و در فریزر قرار دهید

گوجه فرنگی از جمله سبزیجات پرخاصیت است که به صورت خام، پخته و رب قابل استفاده است. با قرار گرفتن در فصل شهریور و رسیدن گوجه فرنگی بسیاری از خانم ها به دنبال تهیه رب هستند. بسیاری از غذاها به جای رب نیاز به گوجه فرنگی دارد که از شاخص ترین آن ها املت گوجه فرنگی می باشد. حتما شما هم در فصول سرد سال املت این غذای ساده، زود پخت و خوشمزه را هوس کرده اید. همانطور که می دانید گوجه فرنگی در فصل زمستان به صورت گلخانه ای و به دور از نور مستقیم آفتاب عمل می آید از طرفی چون این محصول در زمستان کمیاب و گاهی نایاب می شود و قیمت آن نسبت به تابستان بسیار بیشتر است، بعضی از خانم ها برای استفاده و نگهداری از گوجه فرنگی در فصل زمستان به شیوه های مختلفی عمل می کنند.

در این مقاله چند شیوه نگهداری گوجه فرنگی برای مصرف در طول فصل زمستان توضیح داده شده است.


روش اول:

ابتدا به اندازه مصرف و گنجایش فریزر خود گوجه فرنگی تازه تهیه کنید سپس آن ها را بشویید و در صورت تمایل پوست گوجه فرنگی ها را گرفته و خرد کنید.

برای اینکه پوست گوجه فرنگی به راحتی جدا شود به مدت دو دقیقه گوجه را در آب جوش بیندازید سپس آن را از آب جوش خارج کرده و در آب سرد بگذارید چند لحظه بعد مشاهده می کنید که با چاقو و و به راحتی پوست گوجه جدا می شود.

گوجه ها را به میزانی خرد کنید که برای تهیه غذاها نیاز دارید. مثلا برای تهیه املت می توانید هر گوجه را به چهار قسمت برش بزنید.

گوجه فرنگی های خرد شد را در قابلمه مناسبی بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید و اجازه دهید خوب بپزد سپس مقداری نمک بزنید. قابلمه را از روی حرارت برداشته و کنار بگذارید تا سرد شود.

گوجه فرنگی های پخته و سرد شده را داخل کیسه فریزر یا ظروف دربدار مناسب ریخته و در فریزر قرار دهید.


روش دوم:

ابتدا گوجه فرنگی ها را شسته و خرد کنید اگر تمایل داشتید می توانید به روش بالا گوجه ها را پوست کنید.

بسته به مقدار گوجه فرنگی چند عدد پیاز مناسب انتخاب کنید و به صورت نگینی خرد کنید، مقداری روغن داخل ماهی تابه بریزید و پیازها را داخل آن سرخ کنید.

گوجه فرنگی های خرد شده را داخل قابلمه مناسبی بریزید و پیاز داغ را به آن اضافه کنید قابلمه را روی حرارت قرار دهید تا گوجه ها مغز پخت شود.

قابلمه را از روی حرارت بردارید و کنار بگذارید تا سرد شود سپس گوجه فرنگی ها را داخل کیسه فریزر یا داخل ظروف دربدار بریزید و در فریزر قرار دهید.

روش های نگهداری گوجه فرنگی,نگهداری گوجه فرنگی در زمستان

می توانید گوجه فرنگی ها را با پیاز یا فلفل بپزید و آن را در فریزر نگهداری کنید

روش سوم:

ابتدا گوجه فرنگی ها را شسته و خرد کنید.

قابلمه مناسبی انتخاب کنید و گوجه فرنگی ها را داخل آن بریزید سپس روی حرارت ملایم قرار دهید.

بسته به ذائقه خود می توانید مقداری فلفل سبز تند و مرزه را ریز کرده و داخل گوجه فرنگی ها بریزید تا عطر و طعم خوبی به خود بگیرد.

بعد از اینکه کمی نرم شد می توانید ادویه های دلخواه خود را داخل آن بریزید و مقداری نمک بزنید بعد از چند دقیقه مقداری روغن جامد داخل گوجه ها ریخته و اجازه دهید چند دقیقه روی حرارت بماند سپس از روی حرارت بردارید بعد از اینکه گوجه فرنگی ها سرد شد داخل شیشه هایی که درب فلزی دارند بریزید.

توجه داشته باشید که حتما از روغن جامد استفاده شود.

مقداری آب داخل قابلمه بزرگی ریخته و اجازه دهید بجوشد سپس شیشه های حاوی گوجه فرنگی را داخل آن قرار دهید و بعد از گذشت حدود ۱۵ تا ۲۰ دقیقه شیشه ها را از آب جوش خارج کنید و در جای مناسبی قرار دهید.

به این طریق می توانید گوجه فرنگی را برای مصرف زمستان به صورت کمپوت شده نگهداری کنید. در این روش نگهداری آن آسان است و نیازی به یخچال ندارد و گوجه فرنگی ها طعم بسیار دلچسبی دارند.

با استفاده از روش های گفته شده در طول فصل زمستان که گوجه فرنگی همیشه در دسترس نیست و یا کمیاب است می توانید از آن ها برای تهیه املت و سایر غذاهایی که نیاز به گوجه فرنگی دارند استفاده کنید.

منبع : yadbegir.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا