نعنا

دستگاه خشک کن نعنا

دستگاه خشک کن نعنا

همیشه سبزی های معطر یکی از دوست داشتنی ترین محصولات و چاشنی های غذایی در هر نقطه ای از جهان بوده و هستند. این موضوع مربوط به زمانۀ ما نیست بلکه پیشینیان نیز به وفور از اینگونه سبزی ها برای مصارف گوناگون بهره می بردند. یکی از مهمترین سبزی های معطر نعنا ست که می توان آن را توسط دستگاه خشک کن نعنا به صورت خشک شده درآورد و به مدت طولانی نگهداری و استفاده کرد.

اگر قرار به خشک کردن نعناع به صورت بهداشتی و نگهداری مناسب آن باشد بهترین گزینه برای این کار استفاده از دستگاه خشک کن نعنا ست که به راحتی قدرت تولید چند ده کیلوگرم و حتی چندصد کیلوگرم در روز را خواهد داشت. حال با تمام این توضیحات چنانچه قصد تولید نعنا خشک و عرضه آن به بازار و یا مصرف به صورت خانگی دارید بد نیست با برخی از مهم ترین انواع دستگاه نعنا خشک کن آشنا شوید تا بتوانید با ذهنی بازتر اقدام به خرید آنها نمایید:
  • دستگاه خشک کن نعنا خلاء:

شاید بتوان به جرات و با قطعیت گفت که این دستگاه یکی از بهترین و مرغوب ترین دستگاه های خشک کن برای تولید نعنا خشک می باشد. علاوه بر نعنا، توسط دستگاه خشک کن میوه خلاء می توان انواع گیاهان دارویی را که می بایستی در کنترل شده ترین شرایط خشک شوند، خشک و تولید کرد. تولید نعنا خشک توسط دستگاه خلاء در مقدار بسیار زیاد و با کیفیتی بینظیر انجام خواهد شد. میزان تولید توسط این دستگاه به صورت روزانه و یا در هر بار پُرکردن دستگاه بسیار بالاست.

  • دستگاه خشک کن نعنا خورشیدی:

هم اکنون به صورت سنتی در بسیاری نقاط کشور نعنا پس از برداشت در زیر نور مستقیم آفتاب خشک می شود اما استفاده از دستگاه خورشیدی نعنا خشک کن هم کیفیت بهتری را ارائه خواهد کرد و هم نعنا تولید شده توسط آن بهداشتی تر، مرغوب تر و ماندگارتر خواهد بود زیرا در شرایط کاملاً کنترل شده درون دستگاه، توسط نور و گرمای خورشید خشک شده و از هر گونه تماس با گرد و غبار، آلودگی های میکروبی محیط، تماس مستقیم حشرات در حین خشک شدن و سایر عوامل آسیب زا دور بوده است.

  • دستگاه خشک کن نعنا کابینتی دوکابین:

برای خشک کردن نعنا در مقدار مناسب می توان از این دستگاه استفاده کرد. این دستگاه دارای حدوداً ۲ متر ارتفاع، تقریباً ۳ متر عرض و حدوداً ۸۰ سانتیمتر تا ۱۰۰ سانتیمتر عمق است. چنانچه تمامی ۴۰ الی ۶۰ سینی این دستگاه را از نعنا های شسته شده پر کنید می توان در هر بار استفاده چیزی در حدود ۱۰۰ کیلوگرم نعنا درون دستگاه قرار داد که خروجی آن نیز با توجه به حرارت تنظیم شده و میزان خشک شدن محصول، مقدار بسیار مناسبی خواهد بود.

  • دستگاه خشک کن نعنا خانگی:

به راحتی می توانید با تهیه کردن یک یا چند دستگاه نعنا خشک کن خانگی که ابعادی در حدود ۳۰ در ۳۰ و یا در حدود ۵۰ سانتیمتر دارند روزانه مقدار مناسبی نعنا خشک تولید و مصرف نمایید. اینگونه دستگاه ها بیشتر برای رفع نیاز خانوار طراحی و ساخته شده است اما می توان با کمی دقت و مدیریت، از آنها برای تولید نعنای خشک در حجم بسیار محدود برای فروش نیز استفاده کرد.

در واقع نعنا یکی از بهترین و خوش عطرترین سبزی های جهان است که در هر فرهنگ و سرزمینی طرفداران فراوانی دارد. به راحتی می توان با استفاده از دستگاه خشک کن نعنا مقدار مناسبی از این گیاه خوشبو را خشک و مصرف کرد و یا برای فروش به بازار عرضه نمود. دستگاه های مختلف برای هر میزان تولید، به راحتی مهیاست.

نویسنده: طیب عالی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا