صیفی جات خشک

دستگاه خشک کن فلفل دلمه – پاپریکا

دستگاه خشک کن فلفل دلمه (پاپریکا)

فلفل دلمه یا همان پاپریکا (در اصطلاح اروپایی ها) میوه ای بسیار خوشمزه با طعمی بین فلفل تند و شیرین است که از عطر و خاصیت بسیار بالایی برخوردار است. پاپریکا را هم به صورتِ تَر و تازه و هم به صورت خشک شده استفاده می کنند. انواع تازه این محصول به راحتی در دسترس است و انواع خشک شده آن نیز توسط دستگاه خشک کن فلفل دلمه به راحتی تولید شده و در بازار موجود می باشد. این محصول خوشمزه دارای مقادیر بسیار فراوانی ویتامین C بوده و ضد سرطان می باشد.

با توجه به بافت نرم و بسیار ترد فلفل دلمه ای، این دستگاه ها می توانند مقدار فراوانی از این سبزی گلخانه ای خوشمزه و البته زیبا را خشک و شکننده! نمایند. انواع دستگاه خشک کن فلفل دلمه با قدرت و ظرفیت های بسیار متنوع تولید، در بازار موجود است و هر فرد علاقمندی می تواند با خرید هر کدام از این دستگاه ها به راحتی اقدام به تولید فلفل پاپریکا خشک نماید؛ این فعالیتی سهل و آسان است و تقریباً نیاز به هیچ تخصصی ندارد، فقط چگونگی کار با دستگاه کافی ست.

برای تولید فلفل دلمه خشک می توان هم از دستگاه های کوچک با ظرفیت تولید محدود و هم از دستگاه های پرظرفیت استفاده کرد. در زیر به برخی از مهمترین دستگاه ها جهت این کار اشاره خواهیم کرد:

مقالات پیشنهادی: دستگاه میوه خشک کن 

  • دستگاه خشک کن فلفل دلمه تونلی:

از غول آساترین دستگاه های خشک کن است که قدرت تولید بسیار بالایی دارد. این دستگاه که به دستگاه خشک کن کانتینیوس یا کانتینری نیز معروف است حدوداً ۱۰ متر و یا بیشتر درازا داشته و برای واحدهای صنعتی بسیار بزرگ و قدرتمند مناسب می باشد. توسط این دستگاه می توان روزانه چندصد کیلو تا چند تن فلفل دلمه خشک تولید کرد. البته این دستگاه برای تولید سایر سبزیجات و میوه ها و همچنین مواد پروتئینی خشک نیز کارایی دارد و راندمان تولید بسیار وحشتناکی! خواهد داشت.

  • دستگاه خشک کن فلفل دلمه ۱۰ کابین صنعتی:

یکی از مناسب ترین، پرقدرت ترین و بی نظیرترین دستگاه های تولید فلفل دلمه ای خشک است که دارای ۱۰ مخزن یا کابین ایستاده همراه با حدوداً ۲۵۰ سینی بزرگ ۸۰ سانتیمتری ست. توسط این دستگاه می توان روزانه مقادیر بسیار زیادی فلفل پاپریکا خشک کرد و عرضه نمود.

  • دستگاه خشک کن فلفل دلمه تک کابین خانگی نیمه صنعتی:

این دستگاه نیمه صنعتی در چندین طرح با ارتفاع تقریباً ۲ متر، یک و نیم متر و همچنین ۱ متر تولید می شود. تعداد سینی های موجود در این دستگاه ها از ۱۵ تا ۲۵ سینی متغیر است. به راحتی می توان فلفل دلمه ای را در حجم بسیار زیاد در سینی ها قرار داد و فلفل دلمه خشک را از درون دستگاه پس از ساعتی خارج نمود. انرژی مصرفی آنها نیز عموماً از برق و گاز و یا گازوئیل خواهد بود.

  • دستگاه خشک کن فلفل دلمه خانگی:

یکی از بامزه ترین و کارآمدترین دستگاه های خانگی ست که به راحتی مانند چرخ گوشت یا مولینکس روی کابینت جای گرفته و عموماً دارای ۸ تا ۱۰ سینی جمع و جور است. می توان فلفل پاپریکای تازه را پس از برش در این سینی ها چید و پس از ساعتی فلفل پاپریکا خشک شده را با عطر و طعمی دلپذیر از آن خارج کرد.

می توان با هر کدام از این دستگاه ها با توجه به برنامه هایی که در سر دارید مقدار مشخصی فلفل دلمه خشک تولید و عرضه کرد. دستگاه خشک کن فلفل پاپریکا می تواند هم نیاز محدود و خانگی شما و هم نیاز بسیار فراوان بازار را به راحتی پاسخگو باشد، فقط کافی ست در انتخاب نوع دستگاه دقت نمایید!

ماشین سازی

نویسنده: طیب عالی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا