اهمیت و خواص خشکبارهامقاله

دستگاه خشک کن تونلی – کانتینیوس

دستگاه خشک کن تونلی (کانتینیوس)

کانتینیوس ها جزء غول آساترین و پُرتولیدترین دستگاه های خشک کن هستند تا جایی که میزان تولید برخی از آنها بیش از ۱ تن و یا حتی ۲ تن! در روز می باشد. این دستگاه ها آنچنان پرقدرت و پرتولیدند که می توان توسط آنها نسبت به تامین نیاز محصولات خشک باغی و کشاورزی چندین شهر و استان اقدام کرد. در واقع دستگاه خشک کن تونلی یا همان کانتینیوس می تواند تامین کننده نیاز صدها هزار نفری مردم باشد.

این دستگاه ها با توجه به اینکه در هیبتِ یک یا چند کانتینرِ به هم چسبیده ساخته شده و دارای قدرت تولید بسیار فراوانی هستند می توانند با سفارش مشتری، دارای حجم و ابعاد و قدرت تولید بسیار متنوعی گردند به عنوان مثال با سفارش به کارخانه تولیدکننده دستگاه خشک کن تونلی می توان تعداد سینی یا سبدهای آن را مثلاً ۸۰۰ عدد یا ۱۰۰۰ عدد یا بیشتر تعیین کرد. این دستگاه پرقدرت به راحتی می تواند زمینه اشتغال دهها نفر به صورت مستقیم و دهها نفر به صورت غیرمستقیم را فراهم نماید.

دستگاه خشک کن تونلی

ویژگی های دستگاه خشک کن تونلی (کانتینیوس)

برای اینکه یک دستگاه خشک کن میوه کانتینیوس بتواند با بهترین ظرفیت و بالاترین حجم تولید فعالیت نماید می بایستی ویژگی های زیر را داشته باشد:

  • دستگاه خشک کن تونلیحتماً از سیستم PLC مدرن و پیشرفته استفاده نماید.
  • عایق بندی دستگاه می بایستی در حد بسیار ایده آل و حرفه ای باشد.
  • میزان تولید گرما توسط سیستم می بایستی با توجه به حجم مخازن محصولات در دستگاه همخوانی داشته باشد.
  • سیستم هوشمند کنترل کیفیت و همچنین بررسی شرایط دستگاه، مناسب و پیشرفته باشد.
  • سیستم تولید حرارت می بایستی کاملاً بروز بوده و میزان مصرف انرژی را تا حد زیادی پایین نگهدارد.
  • قدرت تولید در آن بالا باشد.

هر دستگاه تونلی یا کانتینری یا کانتینیوس می بایستی این ویژگیها را برای راه اندازی و تولیداتی مرغوب، داشته باشد.

دستگاه خشک کن تونلی

حجم و ابعاد دستگاه خشک کن تونلی

این دستگاه خشک کن عموماً ابعادی در حدود ۱۰ متر دارد اما این متراژ توسط سفارش مشتری قابل تغییر کرد. می توان دستگاه خشک کن کانتینیوس را از ابعاد ۹ تا ۱۲ متر تولید کرد. البته تولیداتی با طول و درازای بیشتر! نیز با توجه به درخواست مشتری ممکن است.

این دستگاه می تواند بیش از ۱۰۰۰ سبد را در خود جای داده و برخی نیز دارای ۳ طبقۀ متحرک هستند که سبزی یا میوه یا مواد پروتئینی و یا هر چیز دیگری پس از قرار گرفتن در آنها، پس از مدتی به صورت کاملاً خشک از دستگاه خارج می شوند. این محصولات، کیفیت بسیار بالایی دارند زیرا تمامی ابزار و قطعات تولید گرما، گردش حرارت، کنترل کیفیت محصولات و بررسی شرایط دستگاه، با دقت بسیار بالایی توسط سامانه تمام الکترونیک انجام می شود.

قیمت دستگاه خشک کن تونلی

این دستگاه با توجه به حجم و ابعاد خود و همچنین تعداد بسیار زیاد سینی و سبدها و البته قدرت تولید بسیار بالا، می تواند قیمتی مابین ۵۰ تا بیش از ۱۰۰ میلیون تومان را به راحتی تجربه نماید. هر دستگاه قدرت رفع نیاز هزاران مشتری و مصرف کننده محصولات خشک را به راحتی خواهد داشت.

نویسنده: طیب عالی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا