خشک کننده ها

قیمت دستگاه خشک کن میوه  ???? 

قیمت دستگاه خشک کن میوه  ???? ???? ???????? قیمت دستگاه میوه خشک کن

هر دستگاه و ماشین صنعتی، ارزش و قیمت خود را داشته و نسبت به کارایی و قدرت است که قیمت گذاری خواهد شد. در دنیای ماشین های میوه خشک کن نیز دقیقاً همین روال جریان دارد یعنی  قیمت دستگاه خشک کن میوه  با توجه به خانگی یا نیمه صنعتی و یا صنعتی بودن و همچنین ظرفیت تولید و کیفیت آن تعیین خواهد شد. تمامی این معیارها می تواند مجموعاً سبب تعیین قیمت میوه خشک کن گردد.


در جهان امروز که هر لحظه شاهد رونمایی از یک دستگاه و ابداع جدید هستیم دستگاه های تولید چیپس میوه نیز به خوبی با تبعیت از همین سنت صحیح، پر قدرت در حال بروزرسانی و تولیدات جدید هستند تا جایی که امروزه با دستگاه هایی روبرو می شویم که از تولید بسیار بالایی (چندین تن در روز توسط یک دستگاه متوسط) برخوردارند. این ویژگی های برتر دستگاه خشک کن میوه می تواند تعداد فروش آن را افزایش داده و همچنین بر روی قیمت دستگاه خشک کننیز موثر خواهد بود.

برای بررسی و اعلام قیمت میوه خشک کن می بایستی چندین فاکتور و عامل بسیار مهم مورد توجه قرار گیرد. این عوامل از این قرار می باشند:

  • نوع دستگاه: خانگی یا نیمه صنعتی یا صنعتی
  • ابعاد و ظرفیت تولید دستگاه
  • نوع انرژی مصرفی در آن ( برق، گاز، گازوئیل)
  • کیفیت و مرغوبیت متریال تولید و قطعات و ابزار هوشمند آن

این ۴ عامل از مهمترین عوامل و شاید هم تمامی عواملی باشند که به صورت مستقیم بر تعیین قیمت دستگاه خشک کن میوه  تاثیرگذار بوده و قیمت نهایی آن را مشخص خواهد کرد.

فقط کافی ست یکی از این عوامل چهارگانه دستخوش تغییر و جابجایی گردد، مستقیماً بر روی قیمت میوه خشک کن موثر بوده و قیمت را افزایش یا کاهش! خواهد داد.

حال با این توضیحات بهتر است کمی هم با قیمت میوه خشک کن در مدل ها و انواع مختلف آشنا شویم تا برای خرید هر کدام از آنها، حداقل ذهنیتی از قیمت دستگاه میوه خشک کن داشته باشیم. به این شکل می توان با ذهنی بازتر نسبت به خرید اقدام کرد.

قیمت دستگاه خشک کن میوه خانگی

دستگاه های خانگی میوه خشک کن یکی از محبوب ترین و پرطرفدارترین دستگاه های خانگی برای بسیاری از افراد هستند. به سبب جمع و جور بودن و البته زیبایی این دستگاه ها و همچنین به عنوان یک دستگاه تولیدی در منازل به خوبی استفاده شده و نیاز یک خانوار حتی با تعداد نفرات زیاد را به زیبایی هر چه تمامتر رفع خواهد کرد.

این دستگاه های خانگی که در مدل های مختلف ۵ سینی، ۸ سینی و ۱۰ سینی عرضه می شود و قدرت تولید چندین کیلوگرم چیپس میوه در روز را دارد با توجه به کیفیت دستگاه و اینکه دستگاه تولید شده متعلق به کدام شرکت باشد قیمت گذاری خواهد شد. همچنین هر چه دستگاه مرغوبتر باشد می بایستی میزان برق مصرفی در آن حالتی متعادل تر داشته و برق را به صورتی اصولی تر مصرف نماید زیرا این عامل، یکی از مهمترین دلایل افزایش یا کاهش قیمت میوه خشک کن خواهد بود.

در مدل های ۵ سینی خانگی می توان دستگاه میوه خشک کن را با قیمتی در حدود ۳۰۰ تا ۸۰۰ هزار تومان با توجه به نرخ ارز فعلی به دست آورد. همچنین مدل های ۸ سینی هم حدود قیمتی بین ۴۰۰ تا ۱٫۲۰۰٫۰۰۰ تومان را تجربه کرده اند. و اما در مدل های ۱۰ سینی خانگی قیمت دستگاه میوه خشک کن چیزی در حدود ۷۰۰ هزار تا بیش از ۱٫۲۰۰٫۰۰۰ تومان خواهد بود.

البته نکته بسیار مهم اینکه، این قیمت ها به صورت تقریبی ذکر شده و ممکن است قیمت های بسیار بیشتری نیز در هر کدام از این مدلها با توجه به نوسان قیمت ها و همچنین برند و کمپانی تولیدکننده مشاهده گردد.

قیمت دستگاه خشک کن میوه نیمه صنعتی

نیمه صنعتی ها را باید از پرمصرف ترین و در واقع کار راه اندازترین دستگاه های تولید میوه خشک در جهان دانست، ماشین هایی که باحجم و ابعادی معقول و بسیار مناسب، قدرت تولید باورنکردنی در حجمی زیاد دارند و می توانند به خوبی هم سبب درآمدزایی برای یک یا چند خانوار گردند و هم رفع نیاز عده زیادی از مصرف کنندگان چیپس میوه را در پی داشته باشند. قیمت دستگاه میوه خشک کن نیمه صنعتی می تواند با توجه به عواملی مهم تعیین گردد.

یک دستگاه تولید چیپس میوه نیمه صنعتی می تواند در انواع تک کابین یا دو کابین یا… وجود داشته باشد. در چنین شرایطی تعداد سینی های موجود در دستگاه و همچنین حجم تولیدات میوه خشک آن افزایش خواهد داشت. در نتیجه میزان انرژی مصرفی نیز بالاتر رفته و اینجاست که یک سیستم مناسب و هوشمند می تواند با کنترل میزان مصرف، حجم انرژی مصرف را کاهش دهد. همین موضوع و البته دلایل قبلاً ذکر شده به شدت بر روی قیمت دستگاه میوه خشک کن نیمه صنعتی تاثیرگذار خواهد بود.

قیمت میوه خشک کن نیمه صنعتی با توجه به تمامی عوامل فوق الذکر و همچنین کیفیت تولید و برند آن نیز تعیین خواهد شد. این دستگاه ها که در هر کابین معمولاً با تعداد ۲۰ سینی عرضه می شوند می توانند قیمتی از ۵ میلیون! به بالا داشته باشند. از آنجایی که قیمت ها به صورت لحظه ای تغییر می کنند می بایستی تفاوت قیمت ها را در هر لحظه در نظر داشته باشید اما به هر حال قیمت میوه خشک کن نیمه صنعتی بیشتر از دستگاه خانگی ست و تولید آن نیز در حجم بیشتری خواهد بود.

این دستگاه ها که عموماً به شکل دوگانه سوز (برق و گاز) عرضه می شوند می توانند نیاز افراد به درآمدزایی و تولید را برطرف نمایند، قیمت دستگاه میوه خشک کن نیمه صنعتی نیز مقرون به صرفه است.

قیمت دستگاه خشک کن میوه صنعتی

صنعتی ها همیشه غول پیکر و قدرتمندتر هستند زیرا می بایستی حجمی وسیع از محصولات را تولید یا فراوری کرده و نیاز بسیار بیشتری را پاسخگو باشند. این دستگاه ها نوع ساخت و البته تجهیزات بسیار قدرتمند خود را می طلبند تا بتوان در مدت زمان بسیار بیشتری با سرعت بسیار زیاد به تولید ادامه داد. تمامی این موارد به شدت بر روی قیمت میوه خشک کن صنعتی موثر خواهد بود.

همچنین دستگاه صنعتی میوه خشک کن از لحاظ میزان مصرف انرژی و سوخت، به هیچ عنوان قابل مقایسه با انواع پایینتر یعنی دستگاه نیمه صنعتی و یا خانگی نیست و حکایت صنعتی ها با خانگی ها مانند مقایسه فیل و مورچه است! در چنین شرایطی بایستی تمامی ذهنیت ها راجع به دستگاه های خشک کن میوه را کنار گذاشت و با ادوات و مکانیزم جدیدی در این دستگاه ها روبرو شد که هر کدام از آنها به تنهایی می تواند مقدار مبلغ و قیمت میوه خشک کن صنعتی را به شدت افزایش دهند.

شاید فقط یک فن دستگاه های صنعتی برابر با قیمت چند دستگاه میوه خشک کن خانگی باشد! اما این دستگاه ها پس از تولیدات انبوه میوه خشک خواهند توانست به مرور، هزینه ای که بابت خرید دستگاه های گرانقیمت صرف شده است را جبران نمایند. این دستگاه های صنعتی میوه خشک کن هم از ابعاد بسیار بزرگتری برخوردارند و هم قدرت تولید بسیار بالاتر. چنانچه تصمیم بر خرید یک یا چند دستگاه میوه خشک کن صنعتی باشد می توان با توجه به قیمت میوه خشک کن و همچنین امکانات و سرعت آن، مدلی را انتخاب کرد که منطبق بر نیازها باشد.

قیمت دستگاه میوه خشک کن صنعتی در تمامی مدل ها از کابینتی صنعتی گرفته تا دستگاه خلاء یا مادون قرمز و همچنین دستگاه تونلی بسیار بیشتر از دیگر دستگاه هاست زیرا با دنیای کاملاً صنعتی و تولیدات بسیار انبوه میوه خشک طرف هستیم. اینجا شروع قیمت ها در بهترین حالت از۴۰ یا ۵۰ میلیون تومان! تا مبالغ بسیار بالاتر خواهد بود. البته قیمت میوه خشک کن صنعتی کارکرده مقداری پایینتر از این قیمت هاست که در صورت صلاحدید می توان از آنها نیز استفاده کرد.

در خریداری کردن دستگاه های صنعتی چیپس میوه و همچنین به دست آوردن قیمت دستگاه میوه خشک کن باید به شدت وسواس و دقت لازم را داشت تا دقیقاً همانی را انتخاب کنیم که می خواستیم زیرا قرار است مبلغ قابل توجهی برای خرید این دستگاه ها هزینه شود، همچنین گاهی تغییر دادن و عوض کردن مدل دستگاه شاید به این راحتی ها هم امکان پذیر نباشد!

با ۵۰ میلیون تومان بهتر است چه دستگاه های صنعتی خریداری شود؟

گاهی پیش آمده که فرد یا افرادی با مقدار مشخصی وجه نقد و پیگیری قیمت میوه خشک کن قصد خریداری تعدادی دستگاه میوه خشک کن برای شروع یک کسب و کار مناسب و درآمدزا را داشته باشند. در چنین شرایطی آنها در پی کسب راهنمایی و مشاوره های لازم برای انتخاب بهترین خشک کن میوه صنعتی هستند تا بتوانند از همین مبلغ محدود خود نیز بهترین بهره برداری را داشته باشند.

با چنین مبلغی (۵۰ میلیون تومان) می توان هم ۱ دستگاه کابینتی دو کابین بزرگ و نو با تناژ تولید بیش ازچند صد کیلو میوه خشک در روز خریداری کرده و همچنین ۱ دستگاه نیمه صنعتی دست دوم هم که می تواند مقدار قابل توجهی میوه را به صورت چیپس میوه تولید نماید می توان خریداری کرد. البته باز هم این موضوع را ذکر می کنیم که قیمت ها بسیار متغیر و لحظه ای ست در نتیجه در همان زمانی که قصد خرید دارید بایستی قیمت دستگاه میوه خشک کن صنعتی و یا نیمه صنعتی را بررسی و بلافاصله خرید خود را انجام دهید.

البته با مبلغ ۵۰ میلیون تومان و با توجه به قیمت میوه خشک کن نیمه صنعتی می توان حدوداً ۷ دستگاه تک کابین که هر کدام به طور میانگین ۱۵ تا ۲۰ سینی در خود دارند را خریداری کرده  و با توجه به حجم و ابعاد مناسب و جمع و جور آنها، در مکانی مناسب و متوسط همگی این دستگاه ها را برای تولید بهترین میوه های خشک و تُرد به کار گرفت.

میزان سرمایه هر اندازه باشد می توان با کمی صرف وقت و مشاوره خواستن از افراد باتجربه، دستگاه هایی هرچند جمع و جور و کم تعداد، اما پر رونق و مناسب خریداری کرد. قیمت دستگاه میوه خشک کن اینجا می تواند خیلی هم ملاک نباشد! بلکه با کمی همفکری می توان با کمترین سرمایه صاحب چندین دستگاه میوه خشک کن خوب شد.

تاثیر قیمت میوه خشک کن بر تولید

واضح ترین موضوع در تمامی زمینه ها این است که میزان سرمایه و تعداد دستگاه هایی که قرار است برای راه اندازی یک کار تولیدی هزینه و خریداری شوند در ارتباط مستقیم با هم هستند. چنانچه قیمت دستگاه ها هر لحظه افزایش یابند قاعدتاً قدرت و توانایی خرید بسیاری از افراد کم شده و حتی برخی دیگر، به صورت کامل این فرصت را از دست خواهند داد در نتیجه تاثیر قیمت دستگاه میوه خشک کن بر تولید میوه خشک بسیار زیاد است و می تواند از حجم تولید بکاهد.

چه بسا اگر قیمت ها مناسب و ثابت باشند بسیاری افراد خوش ذوق و با انگیزه خواهند توانست حتی اگر مبلغی هم در دست نداشته باشند با چند ماه برنامه ریزی، به خوبی موفق به جذب سرمایه و نهایتاً خرید دستگاه های مورد نظر گردند. در نتیجه ثابت ماندن قیمت میوه خشک کن می تواند عاملی مهم بر تولید چیپس میوه باشد.

همچنین تاثیر قیمت دستگاه میوه خشک کن بر کیفیت میوه های خشکی که هم اکنون در واحدهای تولیدی مختلف، تولید و عرضه می شوند نیز موثر است. هر چه قیمت دستگاه ها افزایش یابد تولیدکننده مجبور است فشار کمتری به دستگاه آورده تا دچار فرسودگی و خرابی قطعات و تعمیرات هزینه بر نگردد در نتیجه باز هم قیمت میوه خشک کن بر تولید و کیفیت موثر خواهد بود.

این چند نکته فقط به عنوان مثال ذکر شد تا مشخص گردد که قیمت دستگاه میوه خشک کن چگونه می تواند بر تولید و همچنین کیفیت کار تاثیرگذار باشد. نه تنها در حوزه تولید میوه خشک و ارائه آنها به بازار بلکه در دیگر موارد نیز می توان این تاثیرات را به خوبی مشاهده کرد.

ماشین سازی

نویسنده: طیب عالی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا