استانهای ایران

دستگاه خشک کن خراسان رضوی

کاربردهای دستگاه خشک کن در خراسان رضوی

خراسان رضوی به سبب آب و هوای خشک و بیابانی، زمینه ای بسیار مناسب برای تولید بسیاری از محصولات باغی و کشاورزی خواهد داشت. این استان به مرکزیت مشهد یکی از مستعدترین مناطق برای تکثیر، پرورش و ایجاد کسب و کارهای پربازده باغی و کشاورزی است و اتفاقاً اینجاست که زمینه های بسیار مهم استفاده و خرید دستگاه خشک کن در خراسان رضوی برای تولید انواع چیپس میوه مهیا خواهد شد.

خراسان رضوی با توجه به موارد بسیار فراوان و جذاب پرورش انواع میوه مانند «شاه میوه خراسان» و همچنین «تنسگل» و بسیاری دیگر میوه ها به خوبی می تواند یکی از قطب های برتر و قدرتمند تولید اینگونه میوه های بومی، هم به صورت تازه و هم به صورت میوه خشک به کمک دستگاه میوه خشک کن در خراسان رضوی باشد. تنسگل میوه ای بسیار زیبا و خوشمزه از خانواده آلوهاست که فقط در خراسان یافت شده و مردم این استان به دیدن و خوردن این میوه عادت دارند.

۵ (۱۰۰%) ۱۶ امتیاز


تولید تنسگل خشک توسط دستگاه خشک کن

به علت فساد سریع میوه تنسگل، باغداران مجبور به برداشت و ارسال بسیار سریع این میوه آبدار به بازار هستند. به همین علت نمی توان این میوه را برای مدتی طولانی مانند سیب و… نگهداری کرد. همچنین مقدار فراوانی از میوه تنسگل نیز در زمان برداشت و حمل و نقل آسیب می بیند. در چنین شرایطی، بهترین راهکار برای جلوگیری از ضررهای هنگفت باغداران، خشک کردن این میوه و فروش آن است که می توان با خرید دستگاه خشک کن در خراسان رضوی اینکار را به خوبی انجام داد.

به وسیله تمامی انواع دستگاه خشک کن میوه می توان تنسگل خشک تولید کرد. می توان از دستگاه های زیر در تولید حجم های مختلف چیپس تنسگل بهره برد:

  • دستگاه خانگی میوه خشک کن: برای تولیدات محدود و مصارف خانگی
  • دستگاه نیمه صنعتی میوه خشک کن: برای تولید بیش از ۱۰۰ کیلو تنسگل خشک در روز جهت درآمدزایی
  • دستگاه میوه خشک کن صنعتی: جهت تولیدات بسیار فراوان و تولید انبوه تمامی محصولات باغی از جمله میوه آبدار تنسگل مشهد.

تولید شاه میوه خشک با خرید دستگاه میوه خشک کن در خراسان رضوی

شاه میوه خراسان یکی از برترین انواع گلابی هاست که خراسان رضوی می تواند با تولیدات فراوان، یکی از مهم ترین قطب های تولید و عرضه این میوه باشد. همچنین بسیار راحت و قابل دسترس خواهد بود که کشاورزان و باغداران پس از سال ها تلاش جهت نگهداری درخت و باردهی، در حفظ محصولات تولید شده بکوشند. یکی از بهترین راه ها برای عدم نابودی محصول گلابی شاه میوه خراسان استفاده از دستگاه میوه خشک کن برای خشک کردن و عدم نابودی این میوه اصیل و با ارزش است.

هر باغداری می تواند با توجه به قدرت مالی خود و با خرید دستگاه خشک کن در خراسان رضوی اقدام به خشک کردن شاه میوه و سایر میوه ها و همچنین انواع سبزیجات نماید.

خرید دستگاه میوه خشک کن در خراسان رضوی می تواند از مدل های مفید زیر انجام گردد:

  • دستگاه میوه خشک کن دوکابین: با قدرت تولید حدوداً ۱ تن! میوه خشک در روز
  • دستگاه میوه خشک کن چهارکابین: با قدرت تولید شاه میوه خشک شده به مقدار حدوداً ۲ تن! در روز.

البته چنانچه چندین باغدار، با هم و به صورت شراکتی اقدام به خرید دستگاه خشک کن در خراسان رضوی نمایند به راحتی می توان تولیدات چندین تنی در روز داشته و کل کشور و حتی خارج از کشور را برای عرضه شاه میوه خشک شده خراسان رضوی مورد هدف قرار داد. دستگاه هایی مانند:

  • دستگاه خشک کن میوه خلاء
  • دستگاه خشک کن میوه تونلی

دو مورد از بی رقیب ترین و قدرتمندترین دستگاه های تولید میوه خشک هستند که میزان تولید میوه خشک توسط آنها باور نکردنی ست.

خشک کردن خربزه توسط دستگاه میوه خشک کن

همچنین علاوه بر تنسگل و شاه میوه خراسان می توان میوه جالیزی بسیار معروف مشهد را نیز به راحتی و با کمی ذوق و سلیقه، خشک و برای فروش به بازار عرضه کرد، این محصول جالیزی چیزی نیست جز «خربزه مشهد».

طعم بسیار دلنشین و دوست داشتنی این میوه می بایستی برای تمامی فصول حفظ و مصرف کننده از فواید آن در کل سال بهره مند شود بنابراین چقدر خوب و منطقی ست که مشهدی ها و به خصوص کشاورزان و جالیزداران، خود دست به کار شده و با تهیه و خرید دستگاه میوه خشک کن در خراسان رضوی در مدلهای تک کابین یا چندین کابین و یا انواع دیگر اقدام به خشک کردن خربزه های مازاد خود نمایند.

به دلیل آبدار بودن و همچنین نوع برش های خربزه برای قرار دادن در سینی های دستگاه خشک کن و علاوه بر این تولید بسیار فراوان خربزه مشهدی، بهتر است اگر کشاورزان با هم اتحاد دارند چندین کشاورز با هم اقدام به خرید یک دستگاه پرقدرت «تونلی یا کانتینیوس» نمایند.

دستگاه کانتینیوس: دارای طولی در حدود ۱۰ متر، تعداد سینی یا سبد حدوداً ۱۰۰۰ سینی، قدرت تولید میوه خشک بیش از چندین تن در روز و… .

اهالی خراسان رضوی به راحتی خواهند توانست با خرید دستگاه میوه خشک کن در خراسان رضوی و استفاده از انواع مختلف میوه خشک کن، میوه های بومی و اصیل خود را از نابودی حفظ کرده و به راحتی نسبت به سودآوری آن اطمینان داشته باشند.

ماشین سازی

نویسنده: طیب عالی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا