سیرگوجهنعنا

دستگاه خشک کن قارچ

دستگاه خشک کن قارچ ????

در فصول سرد مانند زمستان، میزان تولید قارچ بسیار پایین است به همین دلیل می بایستی از روش هایی جایگزین برای تامین نیاز بازار استفاده کرد که خشک کردن قارچ توسط دستگاه خشک کن قارچ یکی از بهترین و معقول ترین شیوه هاست. قارچ محصولی بسیار با ارزش و مشتری پسند در دوره ماست. انواع سالاد، فست فود و بسیاری دیگر غذاها از این ماده غذایی بسیار باارزش تهیه می شود.

در چنین شرایطی می بایستی تعادل بسیار مناسبی در عرضه به بازار وجود داشته باشد تا بازار دچار نوسان نگردد. این موضوع در فصول گرم سال که قارچ به راحتی پرورش داده می شود مشکل خاصی نیست اما در فصل های سرد ممکن است نتوان نیاز بازار را به درستی تامین کرد پس بهترین شیوه، استفاده از دستگاه خشک کن قارچ برای خشک کردن مازاد تولید پرورش دهندگان و انبار کردن آنها برای زمان های اضطراری ست.

برای چنین هدفی می توان از دستگاه های کوچکِ ۱ متری و یا دستگاه های بیش از ۱۲ متر استفاده کرد. این بستگی به نظر و قدرت مالی خریدار دارد. بد نیست با برخی از این دستگاه های جالب که شیوه کار بسیار راحتی نیز دارند آشنا شویم:

  • دستگاه خشک کن قارچ نیمه صنعتی نیم کابین:

دستگاهی کوچک با ارتفاع تقریباً ۱ متر و حدوداً ۱۰ سینی بزرگ به ابعاد ۸۰ در ۸۰ است که قدرت پذیرش بیش از ۵۰ کیلوگرم قارچ در هر بار برای خشک کردن دارد. سیستم تنظیمات و کنترل دستگاه بسیار ساده بوده و با چند دقیقه راهنمایی، کارآزموده خواهید شد. با توجه به ابعاد بسیار محدود می توان آن را در گوشه ای از کارگاه پرورش قارچ قرار داد و به راحتی، قارچ خشک باکیفیت تولید نمود.

  • دستگاه خشک کن قارچ خلاء:

استفاده از دستگاه خشک کن میوه خلاء نه تنها در مورد قارچ ها بلکه در مورد طیف وسیعی از محصولات باغی و کشاورزی مانند تمامی میوه ها، سبزیجات، گیاهان دارویی و… کاربرد دارد. با این دستگاه می توان قارچ هایی بسیار باکیفیت به صورت خشک شده تولید نمود. با توجه به اینکه تمامی مراحل رطوبت گیری و خشک کردن قارچ در این دستگاه در شرایط خلاء و به دور از هوا انجام می شود، کیفیت قارچ خشک تولید شده توسط دستگاه خلاء، بسیار بالاست. میزان تولید نیز در هر بار استفاده، بسیار زیاد و در حد چندصد کیلوگرم است.

  • دستگاه خشک کن قارچ صنعتی ۴ کابین:

از پرقدرت ترین و پرتولیدترین دستگاه های قارچ خشک کن و یکی از مناسب ترین انواع از جهت سایز و ابعاد است. هر تولیدکننده و پرورش دهنده قارچی می توان یک دستگاه ۴ کابین را در کارگاه خود جای داده و مقدار بسیار مناسبی از برداشت های خود را برای خشک کردن اختصاص دهد. میزان ورودی این دستگاه با توجه به حدوداً بیش از ۴۰ سینی موجود در این دستگاه، بیش از چندصد کیلوگرم می باشد. برق مصرفی آن ۳فاز و انرژی مورد نیاز به صورت سه گانه (برق، گاز، گازوئیل) خواهد بود.

شاید بتوان دهها نوع دستگاه خشک کن قارچ را در کنار این دستگاه ها نام برد که هر کدام قدرت و ظرفیت مشخصی برای تولید قارچ خشک دارند. آن چیزی که این دستگاه ها را دارای ارزش و اهمیت خواهد کرد، محصولی با ارزش به نام قارچ است که یک ماده غذایی بسیار باارزش و  به شدت پرطرفدار است. استفاده از این دستگاه ها و تولید قارچ خشک شده می تواند حاشیه سود بسیار مناسبی داشته باشد.

نویسنده: طیب عالی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا