سیرگوجه

دستگاه خشک کن لیمو

دستگاه خشک کن لیمو

برای خشک کردن و چیپسی کردن میوه ها به خصوص لیمو می توان به اَشکال مختلفی اقدام کرد: نور آفتاب، فر اجاق گاز، مایکروویو و همچنیندستگاه خشک کن میوه . اگر قرار به تولید انبوه باشد بهترین و منطقی ترین گزینه، استفاده ازدستگاه خشک کن لیمو می باشد. انواع مختلف این دستگاه می تواند از روزانه ۱ کیلوگرم تا روزانه چندین تن لیمو خشک تولید کند.

لیمو شیرین و لیمو ترش هر کدام موارد استفاده خود را داشته و هر دو به شدت مورد نیاز هستند به همین جهت علاوه بر استفاده از شیوه های سنتی مانند پهن کردن لیموها بر روی زمین و زیر نور مستقیم آفتاب، می توان برای تولیداتی بسیار انبوه و به شدت باکیفیت تر برنامه ریزی کرد، بهترین گزینه برای شروع چنین فعالیت پولسازی، استفاده از دستگاه خشک کن لیمو می باشد.

دستگاه خشک کن لیمو را می توان در ده ها نوع و ظرفیت مختلف تهیه کرد که هر کدام برای تولید مقدار مشخصی لیمو خشک ساخته شده اند. برای تولید لیمو خشک در مقدارهای متفاوت می توان این دستگاه ها را در نظر داشت:

  • دستگاه خشک کن لیمو خانگی:

دستگاهی بسیار کوچک و جمع و جور در برندهای مختلف است که می تواند به طور میانگین روزانه بین ۱ تا ۳ کیلوگرم و حتی بیشتر، لیموترش خشک یا لیمو شیرین خشک تولید نماید.

  • دستگاه خشک کن لیمو نیمه صنعتی خانگی:

معمولاً نیمه صنعتی ها هم مصرف برق و انرژی کمتری نسبت به دستگاه های صنعتی دارند و هم میزان تولید آنها کمتر است و همچنین کار کردن با آنها سبک تر است. این دستگاه ها از مدل های ۱۰ سینی تا مدل های ۲۵ سینی موجود هستند. حجم تولید در آنها به صورت روزانه با توجه به دفعات استفاده، بیش از ۵۰ یا ۱۰۰ کیلوگرم می باشد.

  • دستگاه خشک کن لیمو تک کابین صنعتی:

چنانچه قصد تولید مقدار بسیار مشخص و مناسبی لیمو خشک دارید می توانید از این نوع دستگاه خشک کن استفاده کنید زیرا هم قدرت تولید بسیار مناسبی داشته و هم قیمت آن نسبت به سایر دستگاه های صنعتی به شدت مناسب تر است. ابعاد آن نیز حدوداً ۲ متر ارتفاع، یک و نیم متر عرض و ۱ متر عمق است.

  • دستگاه خشک کن لیمو دوکابین صنعتی:

از دیگر دستگاه هایی ست که به شدت پُرتولید و پرقدرت است و می تواند نیاز یک واحد تولیدی کوچک برای تولید چندصد کیلوگرمی لیمو خشک را به خوبی پاسخگو باشد.

  • دستگاه خشک کن لیمو خورشیدی:

به شدت مناسب برای مناطق خشک با میانگین روزهای آفتابی بالاست. می توان به راحتی در هر بار استفاده، چندصد کیلوگرم لیمو تازه را درون این دستگاه چید و توسط نور و گرمای خورشید، خشک و چیپسی کرد.

  • دستگاه خشک کن لیمو خلاء:

از باکیفیت ترین دستگاه ها و همچنین پرتولیدترین دستگاه های میوه خشک کن است که البته مصارف دیگری نیز در زمینه های خشک کردن سبزی، مواد پروتئینی و… دارد. چون لیموها در این دستگاه در شرایط خلاء خشک می شوند کیفیت بسیار بالاتری نسبت به سایر دستگاه ها دارند.

این ۶ نوع دستگاه از پرفروش ترین و جذاب ترین دستگاه های لیمو خشک کن هستند که هم قدرت تولید مناسبی دارند و هم قیمت آنها نسبت به حجم تولیداتی که بعدها قرار است به بازار عرضه شود به راحتی قابل جبران است. با استفاده از این دستگاه های لیمو خشک کن می توان به راحتی مقدار بسیار مناسبی لیمو خشک تولید و به فروش رساند.

ماشین سازی

نویسنده: طیب عالی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا