زردآلو

دستگاه خشک کن زردآلو

دستگاه خشک کن زردآلو ????

زردآلود را می توان یکی از میوه های دارویی! نامید. میوه ای که سرشار از خواص درمانی و مراقبتی برای سلامتی ست، از مراقبت از پوست گرفته تا درمان تب، یبوست، پیشگیری از سرطان و مقابله با بیماری کم خونی. این میوه را هم می توان به شکلی تازه استفاده کرد و هم به شکل خشک شده که به «قیسی» نیز معروف است. خشک کردن زردآلوها به چندین شکل یعنی نور آفتاب، دستگاه خشک کن زردآلو و… امکان پذیر است.

از آنجایی که هر دوی این موارد در نقاط مختلف جهان مورد استفاده است می توان زردآلوی خشک شده با کیفیت های مختلف و درجه مرغوبیت متنوع را در ایران و جهان مشاهده کرد اما همیشه استفاده از ماشین و دستگاه خشک کن میوه صنعتی، هم سرعت بیشتری برای تولید خواهند داشت و محصول نهایی، بهداشتی تر و مطمئن تر است به همین جهت استفاده از دستگاه خشک کن زردآلو برای تولید زردآلوی خشک یا قیسی به شدت توصیه می شود.

و اما چنانچه فردی قصد تولید این میوه خوشمزه به شکل خشک شده داشته باشد می بایستی از بهترین دستگاه ها استفاده کرد. در اینجا سعی می کنیم چند نمونه باکیفیت دستگاه خشک کن زردآلو را معرفی نماییم:

مطالب پیشنهادی: خرید دستگاه خشک کن میوه

دستگاه خشک کن زردآلو تک کابین صنعتی:

  • این دستگاه که هم اکنون در بسیاری از کارگاه های کشور در حال استفاده است دارای یک مخزن و حدوداً ۲۵ تا ۳۰ سینی برای قرار دادن زردآلوها در خود می باشد. به شدت قدرتمند است و گرمای مورد نیاز برای خشک کردن را می تواند هم از طریق برق، هم توسط گاز و همچنین به وسیله گازوئیل ایجاد نماید. سپس توسط فن ها، گرما به تمام نقاط دستگاه رسانده می شود. مصرف برق آن به شدت نرمال و به صورت تک فاز و سه فاز قابل تنظیم است. ابعاد بسیار مناسبی دارد: تقریباً ۲ متر ارتفاع، کمی بیشتر از ۱ متر عرض و حدوداً ۱ متر نیز عمق دستگاه می باشد. قدرت بارگیری تقریباً ۱۰۰ کیلوگرم در هر بارگیری را خواهد داشت.

دستگاه خشک کن زردآلو آفتابی:

  • با توجه به اینکه میوه با ارزش زردآلو در مناطق خشک کشور پرورش می یابد و با توجه به وجود روزهای بسیار گرم و آفتابی در این مناطق، یکی از بهترین گزینه ها برای تولید زردآلوی خشک، دستگاه خورشیدی می باشد. فقط کافی ست زردآلوها را داخل سبدهای دستگاه چیده و سپس با تابش نور آفتاب به دستگاه و تولید گرما، فن ها گرما را به سمت میوه ها هدایت و آنها را در بهترین و ایده آل ترین شرایط خشک می کنند. تولیدات این دستگاه به شدت بهداشتی و مورد اعتماد هستند.

دستگاه خشک کن زردآلو خلاء:

  • چنانچه قصد تولید مقدار بسیار زیادی قیسی و عرضه به بازار داشته باشید می توان از دستگاه خلاء برای این موضوع استفاده کرد. دستگاهی پرقدرت با حجم ورودی چندصد کیلوگرم و یا حتی بیش از ۱ تن! در هر بار استفاده و تولیداتی به شدت باکیفیت و مرغوب. از آنجایی که زردآلوها توسط این دستگاه در شرایط خلاء خشک می شوند کیفیت بسیار بالاتری نسبت به سایر دستگاه ها دارند.

دستگاه خشک کن زردآلو انجمادی:

  • این دستگاه ابتدا میوه ها را تا دمای ۲۰- درجه سرد کرده و سپس با اعمال فشار کنترل شده و بازگرداندن میوه ها به ۱۳- درجه، توسط انجماد و فشار، آب درون آنها را تخلیه می کند. زردآلوی خشک برداشت شده از این دستگاه نیز به شدت باکیفیت و مرغوب خواهد بود و کاملاً مشتری پسند است.

دستگاه های ذکر شده از پرقدرت ترین دستگاه های خشک کننده زردآلو هستند که افراد مختلف می توانند با توجه به نیاز خود از آنها با خیال راحت استفاده کرده و به تولید زردآلوی خشک اقدام نمایند.

ماشین سازی

نویسنده: طیب عالی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا