سبزی خورشتیسیرنعنا

دستگاه خشک کن گوجه فرنگی

دستگاه خشک کن گوجه فرنگی ????

گوجه فرنگی سال هاست به یک محصول استراتژیک! تبدیل شده. نوسان قیمت بسیار فراوانی دارد و عوامل متعددی به راحتی سبب بالا و پایین شدن قیمت این صیفی جات خوشمزه می شود. علاوه بر اینها و در همین شرایط، مقدار بسیار فراوانی از محصولِ برداشت شده، از همان مزرعه تا بازار به راحتی نابود و از  دست می رود. در چنین شرایطی بسیاری از کشاورزان و خریداران می توانند با استفاده از دستگاه خشک کن گوجه فرنگی این محصول استراتژیک! و باارزش را از نابودی نجات دهند.

می توان با استفاده از مدل های مختلف دستگاه خشک کن گوجه فرنگی و با توجه به قدرت تامین مواد اولیه که همان گوجه می باشد یک یا چند دستگاه خشک کن میوه خریداری کرده و اقدام به خشک کردن گوجه ها کرد که کاری تقریباً راحت است. هر کدام از دستگاه ها ویژگی ها و قیمت خود را داشته و می توانند مقدار مشخصی محصول را تبدیل به محصول خشک نمایند.

 می توان برخی از این دستگاه های معروف و پرکاربرد را اینگونه معرفی کرد:

  • دستگاه خشک کن گوجه فرنگی آفتابی:

از آنجایی که معمولاً محصول گوجه فرنگی در مناطقی با میانگین روزهای آفتابی مناسب پرورش داده می شود استفاده از دستگاه آفتابی جهت خشک کردن گوجه ها، می تواند تصمیمی بسیار درست و منطقی برای تولید حجم مناسبی گوجه فرنکی خشک باشد. این دستگاه ها با استفاده از نور خورشید، گرمای مورد نیاز را ایجاد و سپس با هدایت گرما به سمت مخزن و سینی ها، محصول را رطوبت زدایی و آبگیری می نمایند. میزان تولید دستگاه آفتابی دقیقاً بسته به سفارش و خواسته شما دارد.

  • دستگاه خشک کن گوجه فرنگی کانتینیوس:

از آنجایی که برخی تولیدکنندگان، گوجه فرنگی را در حجم و مقیاس بسیار وسیعی پرورش می دهند میزان تولید آنها بسیار بالا خواهد بود در نتیجه می توان از دستگاهی بسیار قدرتمند به نام «دستگاه کانتینیوس» استفاده کرد که دارای بیش از ۱۰۰۰ سبد می باشد. سیستم این دستگاه به صورت تسمه نقاله در سه طبقه بوده که قدرت دریافت چندین تن گوجه در هر مورد بارگیری را خواهد داشت. دستگاه به شدت عریض و طویل بوده و در برخی مدل ها طولی در حدود ۱۲ متر و ارتفاعی در حدود ۳ متر خواهد داشت. این دستگاه عظیم الجثه برای تولیداتی چندین تنی در روز طراحی شده است.

  • دستگاه خشک کن گوجه فرنگی دو کابین صنعتی:

این دستگاه صنعتی که دارای حدوداً ۶۰ تا ۷۰ سینی بزرگ ۸۰ سانتیمتری در دل خود می باشد می تواند در هر بار بیش از ۲۰۰ کیلوگرم گوجه فرنگی تازه را دریافت و خشک نماید. مصرف برق دستگاه به صورت ۲۲۰ ولت بوده و میزان انرژی مصرفی آن به قدرت ۸۰۰۰ کالری خواهد بود. توانایی تولید صدها کیلوگرم محصول خشک شده بسیار باکیفیت را خواهد داشت و حجم و ابعاد آن نیز در حدود ۲ متر ارتفاع، ۱ متر عمق و ۲ و نیم متر دراز می باشد.

می توان با خرید و به کارگیری انواع دستگاه خشک کن با توجه به منطقه مورد نظر و همچنین نیاز آن واحد تولیدی، بهترین گوجه فرنگی خشک شده را در بالاترین میزان، تولید و با قیمت بسیار مناسبی به فروش رساند. با این کار هم نیاز بازار در فصول مختلف تامین و از نوسان قیمت بی دلیل تا حدی جلوگیری می شود و هم محصول مازاد کشاورزان تخریب و نابود نمی گردد.

ماشین سازی

نویسنده: طیب عالی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا